Dojmovi iz Istre

ožujak 19, 2019 Jela Knežević

3. VIA ADRIATICA
ETAPA ( PLOMIN – ŽBEVNICA ) 15. – 17. 03. 2019.

Pustolovina se nastavlja – iz Osijeka krećemo u ranim poslijepodnevnim satima, vrijeme je poklon kojem se radujemo! (Višnja je izgubila jaknu!)

PD Skitača, zagrlio nas je kao stari prijatelj, toplinom ognjišta i dobrodošlicom srca!
Sunčano jutro, obećanje lijepog dana!
Kolikogod mi hodamo – Josip hoda više, kolikogod mi volimo planine, Josip ih voli više! Neumorno nosi stalak za slikanje – za mirnu točku u svemiru – ne dišemo – slikamo se!

Jela i Irena čuvaju naše malo pleme od 25 nestašnih lutalica! (Višnja traži jaknu !)
Hodamo! Od, prekinute točke, Vicana, preko Standara – 9 km do Plomina!
Plomin je samotan, kao napušten. Obilazimo zidine starog grada; mačke mirno spavaju – dobar je znak da ima ljudi! Slijedi ručak – neki su za obnovu energije pojeli gulaš od boškarina!

Vozimo se prema sjeveru Istre, gdje se pruža planinski vijenac Ćićarije, veće nadmorske visine, te je i klima nešto hladnija – kažu da je to vijenac na glavi ljepotice Istre! Krajolici spajaju nebo i zemlju, ističu njenu ljepotu, daju prirodi i ljudima iskonsku snagu, koja okrepljuje misli i osjećaje! Starosjedioce nazivaju Ćići!

Kraći dio puta prolazimo kroz Sloveniju – hladni doček – otvorena visoka metalna vrata na početku i na kraju – lijevo i desno visoke ograde sa žilet-žicom – oštro režu i pogled, hladno je i oko srca.

Naš cilj je greben Žbevnica (1014 m), na zapadnom dijelu tog vapnenačkog vijenca.
Do PD (851 m), u podnožju Žbevnice, uspon je lagan. Dom je prekrasan, novo uređen, vatra daje toplinu svakom predmetu, sve govori – dobro došli!
Lagani uspon do vrha, vjetrovito, bliži se večer… malo rakije ublažava hladnoću!
(Višnja treba jaknu!)
Naša 4 člana produžuju ipak do Špičastog vrha (957 m), te vrha Progan (931 m) – Stižu žurno sa zadnjim kapima dana.
Navečer u toplom domu, gubili smo na kartama, a dobivali na smijehu!
Zajednička spavaonica u potkrovlju – noćni orkestar dubokih snova – bez dirigenta!
Ujutro! – komentar: Hvala Bogu, nitko nije hrkao!! Solidarnost je prešutjela!!

Naš sljedeći cilj je Javorova kosa, tridesetak minuta iz mjesta Ravna Gora.
Mali, lijepo uređeni planinarski dom, ima nedaleko izvor pitke vode – „ Božji studenac“.
Desetak minuta do vidikovca – metalni toranj od 13 m, sa kojeg su nezaboravni vidici na Risnjak, Snježnik, Karavanke, Turmin, Bjelolasicu, Višnjevicu, te vrh Medvednice!

Punog srca, vraćamo se u Slavoniju! Za nama se skupljaju oblaci, vrijeme nam maše hladnim vjetrom i ostacima zime – u Gorskom Kotaru pada snijeg!!
Hvala za ljepotu prirode i ljudi!!