Pleternica – Starac – Viškovački grad – Viškovci

ožujak 14, 2019 Jela Knežević

U subotu 09.03.2019. godine u 7.00 sati ujutro krenuli smo sa uobičajenog mjesta okupljanja u Osijeku na izlet na Požešku goru. Iz Osijeka je krenulo 66 planinara u jednom većem i jednom manjem autobusu, a u Našicama su se pridružili vodič izleta Željko Petrović i njegova supruga. Nakon polusatne pauze u Našicama, nastavili smo vožnju prema Pleternici i  crkvi Sv. Nikole i Svetištu Gospe od Suza. Ondje smo stigli u 9.30 sati. Nakon razgledanja Crkve i Svetišta te kratke molitve, kapelan nam je govorio o povijesti Župe Svetog Nikole i Svetišta Gospe od Suza. Zajedno smo se fotografirali, a zatim krenuli na hodanje prema brdu Starac i kapelici  Svetog Petra. Putem nas je pratilo lijepo i ugodno toplo vrijeme, prelijepi pogledi na Dilj, Krndiju, Papuk i ostatak Požeške gore. Prolazili smo putem kroz voćnjake i vinograde u kojima su ljudi marljivo obavljali proljetne radove rezidbe. Bilo je vrlo živo, a uz put smo nailazili na prve proljetnice. U dobrom i vedrom raspoloženju lagano smo se uspeli na Starac i kratko odmorili kod kapelice Svetog Petra koja se nalazi usred vinograda. Zatim smo nastavili nekih desetak minuta do vidikovca zvanog „Bačva“, nazvanog tako zato što to i jest ogromna bačva u vinogradu na rubu šume sa lijepim pogledom na Dilj i njegov najviši vrh Degman. Put nas je dalje vodio kroz šumu u pravcu Klašnica i Klikuna, no mi smo nakon dvadesetak minuta skrenuli desno prema Viškovačkom gradu, jednom od 5 kontrolnih točaka planinarske obilaznice 5 utvrda Požeške gore. Laganim spustom došli smo do relativno dobro očuvane gradine, jedino što je poprilično obrasla u šikaru. Nakon kraćeg odmora te razgledanja i penjanja po utvrdi, nastavili smo spuštanje markiranim putem prema selu Viškovci na cesti Pleternica – Požega. Iznad sela još nam se jednom otvorio lijep pogled na naš Papuk, zajedno sa svim njegovim južnim vrhovima, uključujući i sam vrh Papuk. U Viškovce smo stigli u 13.00 sati, nakon tri sata hoda.

Ondje nas je čekao prijevoz kojim smo otišli u Pleternicu na jednosatnu pauzu za kavu i jelo. U pola tri opet smo u autobusima i odlazimo u selo Stara Kapela poznato po svojim eko i etno sadržajima, no sve je to još zimski uspavano, pa smo se samo uspeli na brijeg iznad sela lijepo građenim križnim putem. Time smo zaključili ovaj lijep i zanimljiv hodočasnički izlet i oko četiri sata krenuli smo natrag put Osijeka gdje smo i stigli oko 18.00 sati, malo umorni, vrlo zadovoljni i puni pozitivne energije.