Izvješće Nepoznata Slavonija i Baranja 6.

prosinac 1, 2018 Stjepan Schönberger No comments exist

Izlet u nepoznato, započeo je na poznatom mjestu na parkiralištu iza Spara u 6:30. Najavljena kiša nije uplašile planinare željne izleta i posjeta čuvenom staništu tisa. Uslijedila je vožnja do Našica gdje smo se zaustavili na tradicionalni burek i kavu. U Našicama pridružuju nam se članovi iz Strizivojne i 8 planinara iz PD Cibalie iz Vinkovaca. Krećemo prema Voćinu i putem kupimo još jednog planinara u Čačincima. Put kratimo uživanjem u prefinim svježe pripremljenim Darijinim kiflicama. Po dolasku u Voćin susrećemo se s glavnim vodičem Mirjanom Špehar i Zdravkom Ojkićem koji će nas voditi na vrh Točak.

U Voćinu nam se pridružuju još i planinari iz Kutjeva i započinjemo hodnju, početak staze prati uspon stepenicama prema nekadašnjem partizanskom spomeniku i dalje preko hrpta stazom Vrhovima Papuka. Uspon do vrha Točak je trajao skoro 3h i bio je iznenađujuće strm i dugotrajan, ali zajedničkim snagama svi planinari dolaze do vrha. Na vrhu se susrećemo s Draženom Mlinarićem – Mlinkom, pročelnik stanice vodiča Slavonija. Kao vodiču pripravniku bio je to poseban test pokazati sve naučeno na tečaju. Krećemo u silazak s vrha i krećemo prema Novom Zvečevu i tada počinje kiša koja nas prati tijekom cijelog silaska. Uz put skrećemo prema dugo najavljivanom staništu tisa, koje nažalost nisam osobno uspio pogledati, ali prema pričama ostalih planinara isplati se vidjeti.

Po spuštanju u vikend naselje Novo Zvečevo uživamo u toplom čobancu, kuhanom vinu i druženju uz vatru. Ekipa iz Vinkovaca je na sebe preuzela ulogu DJ-a pa su nas uveseljavali glazbom. Dobro ugrijani vatrom i nahranjeni čobancem krećem na povratak prema Osijeku. U Voćinu se rastajemo s vinkovčanima i kutjevčanima i nastavljamo prema Našicama gdje stajemo na kratko pauzu dovoljnu za protezanje nogu, posjetu Tisku i rastajemo se od ekipe iz Strizivojne. Krećemo prema Osijeku i brzo stižemo na odredište.

Hvala svim sudionicima ovog izleta, kada je bilo teško svi su se pokazali u pravom planinarskom duhu pa smo savladali sve uspone i nedaće. Zahvaljujem Dariji na prekrasnim kiflicama kojima smo se još i na povratku gostili, hvala Zdravku koji nas je uspješno vodio do Točka, Mlinki koji je pratio i savjetima pomagao u vođenju, pomoćnim vodičima Kikiju i Dragici na pomoći u vođenju te vozaču Damiru koji nas je sretno vratio na odredište i što nas je naravno trpio tijekom puta. Neka se ne ljuti netko ako ga nisam spomenuo toliko je toga bilo da se može dogoditi da sam nešto i smetnuo s uma.

Hvala Mirjani na lijepo osmišljenom izletu i prezentaciji staništa tise!