Trški vrh

studeni 5, 2018 Jela Knežević No comments exist

U subotu 27.10.2018. godine ujutro u 6.00 sati krenuli smo iz Osijeka autoputom prema Krapini, gdje smo stigli u 10.30 sati uz jednu polusatnu pauzu na odmorištu kod Novske. U Krapini su nas dočekali naši prijatelji planinari iz Požege, Rajka i Josip, i pridružili nam se u nastavku izleta. Po dolasku u Krapinu najprije smo posjetili Muzej neandertalaca, a zatim razgledali grad do 13.30. Potom smo otišli autobusom prema Podgori Krapinskoj gdje smo započeli s hodačkim dijelom izleta koji nas je vodio prema PK na Strahinjščici preko Jelenskih pećina. Do kuće nam je trebalo 1.30 hoda po lijepoj stazi koja se najprije blago u serpentinama uspinjala do stijene zvane Jelenska pećina, a zatim uglavnom po izohipsi sve do same planinarske kuće. Autobus nam je prevezao stvari do kuće. Nakon desetminutne pauze kod kuće, nastavili smo uspon prema vrhu Strahinjšćice Sušecu, preko lijepog stjenovitog vidikovca Dedek. Sušec je KT Hrvatske planinarske obilaznice. Do vrha nam je trebalo 30 minuta. Nakon fotografiranja i pečatiranja, vratili smo se do planinarske kuće, smjestili se u sobe, večerali, družili se  i odmarali. Planinarska kuća na Strahinjščici uredna je i dobro održavana, domar je bio vrlo ljubazan i susretljiv pa mislim da je vrlo lijepa destinacija i za buduće izlete po Hrvatskom Zagorju.Drugo jutro nakon doručka i kave, već u pola osam krenuli smo natrag prema Krapini, drugom stazom koja silazi u selo Strahinje. Autobus nam je prevezao stvari i čekao nas na parkiralištu u Strahinju. Za spust po prilično strmoj stazi trebalo nam je oko sat vremena. Potom smo oko devet sati došli u Krapinu. Dio grupe otišao je na Trški vrh u crkvu Majke Božje Jeruzalemske na Svetu misu i proštenje Zahvalnicu, a dio opet u Krapinu na kavu, ručak i tome slično. Nakon Svete mise, oko 13.30 sati otišli smo autobusom do Klanjca odakle se nas 13 popelo na najviši vrh Cesargradske gore Japicu, koji je i KT HPOa. Ostatak grupe proveo je vrijeme u razgledanju Klanjca i galerije Antuna Augustinčića. Nakon povratka grupe koja se penjala na Japicu, oko 16 sati, zajedno smo otišli do Kumrovca i tamo kratko razgledali Staro selo, jer je počela padati kiša. U 17.15 krenuli smo prema Osijeku gdje smo sretno stigli oko 22.30 sati.

Za vrijeme cijelog izleta pratilo nas je promjenjivo vrijeme, na trenutke ozbiljno prijeteći kišom, no izdržalo je do samog kraja, do nedjelje u 16.00 sati. Bilo je relativno toplo i ugodno za hodanje. Staze kojima smo hodali na Strahinjščici  bile su dobro markirane, ne previše zahtjevne, obojane jesenskim bojama, sa lijepim vidicima. Domaćini u Planinarskoj kući na Strahinjščici, predsjednik PD Strahinjščica Miro Klasiček i domar Vjekoslav Žigman bili su vrlo ljubazni i susretljivi pomažući i nama i vozaču autobusa savjetima i uputama. Bio je to još jedan u nizu lijepih izleta sekcije Sveti Josip Radnik.