Izvješće SPP 4-1 Petrov Vrh (KT1) – Veliki Javornik (KT2) – Španovica

svibanj 13, 2018 pdzadmin

Ovog vikenda je 29 planinara, 13 planinara PD “Zanatlije” Osijek, krenulo na dugo isčekivanu nadoknadu SPP izleta Petrov Vrh (KT1) – Veliki Javornik (KT2) – Španovica. Najavljena vremenska prognoza se razlikovala kod nekoliko izvora, sunčano i poluoblačno kod jednih do nevremena oko 18h kod drugih izvora, tako da nismo znali što očekivati. Na izlet smo krenuli već standardnim “Planinkom” od 30 mjesta, te ni ovaj put nismo propustili burek i kavu u Našicama. Nakon kraće stanke krećemo prema planinarskom domu Petrov Vrh ali u tren oka smo se našli na makadamskoj cesti te zaključili da to nije cestovna ruta koju smo planirali. Na žalost nismo uspjeli pronaći alternativnu rutu jer naš “Planinko” nema snage ići uzbrdo, kao naši planinari, te vrlo brzo donosimo zajedničku odluku da nastavljamo pješke po planinarskoj ruti do doma Petrov Vrh a autobus će se okolnim rutama vratiti na prvu magistralnu cestu te krenuti u Španovicu. Ovom odlukom smo produžili rutu za 6-7km, od područja “Dobra Kuća” (300mnv) do P. Vrha, te se ukupna dužina ove rute povećala na cca. 29km. Početak puta obilježava gusto raslinje te prolazak kroz relativno uski kanjon ispresijecan potokom. Kanjon je bio slabo markiran i na mjestima teško prohodan, nakon 1:45min prolazimo kanjon i dolazimo do doma Petrov Vrh i završavamo s “gratis” kilometrima. Planinari su se uz kratki odmor i piće okrijepili te okupili se za slikanje i ovime započinjemo službeni dio rute SPP-a. Izlet smo započeli oko 12h te se krećemo uz potok Stančevac i prolazimo selo Donji Borki te kroz slabo markirani dio SPP rute te gusto raslinje dolazimo do Manastira Pakra (2h od doma P. Vrh). Ovdje se zaustavljamo te radimo stanku od 15tak minuta za ručak jer smo utrci s vremenom zbog nastale “gratis” kilometraže. Nastavljamo hodalje uz atraktivne prizore kanjona rijeke Bijele te kroz kojih sat vremena dolazimo na područje Javornika. Žestoki 40 minutni uspon na Mali Javornik (575nmv) dovodi nas na greben kojim se krećemo sve do sedla i KT 2 u blizini Velikog Javornika (717mnv). Ovdje radimo kraći odmor, dio planinara odlazi po žig KT2 te po njihovom povratku krećemo prema Španovici. Nakon 1:40h laganog hodanja kroz šumu dolazimo do Ranča “M&M” te kratko razgledamo životinje (magarce i konje) pa se zatim cestom spuštamo do izlaza iz Španovice gdje stižemo oko 19h i s “Planinkom” krećemo nazad u Osijek. U utrci s vremenom planinari su taj dan prešli oko 29km za manje od 9h te imali 1029m ukupnog uspona, ovim putem im zahvaljujem na strpljenju, izdržljivosti i veselom duhu do samog kraja.

Zahvaljujemo Setri što ovaj put nije bila vatrena te vozaču na prekrasnoj cross-country vožnji, vodičima Robertu i Kristijanu (vezna linija) te Maji (centar) koja je iznimno dobro iskordinirala grupu (HPD “Bršljan-Jankovac”) te Stjepanu Schönbergeru (više pozicija) za održavanje morala cijelim putem.